Παρά τα πολλά υποσχόμενα σημάδια για την παγκόσμια βιομηχανία εκδηλώσεων, τα φεστιβάλ εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μια δύσκολη μάχη για την πώληση εισιτηρίων.

 

Σύμφωνα με ορισμένες μετρήσεις, η οικονομία των γεγονότων ανθεί σε επίπεδα που δεν είχαν δει πριν από την πανδημία. Γιατί λοιπόν κάποια φεστιβάλ δυσκολεύονται;

Νωρίτερα αυτό το μήνα, το βρετανικό φεστιβάλ Brainchild ακύρωσε την έκδοσή του για το 2022. Αυτό προκάλεσε ένα μικρό σεισμικό σοκ στην ανεξάρτητη κοινότητα του φεστιβάλ. Δεν υποτίθεται ότι το 2022 ήταν η χρονιά που βάλαμε τελικά περιορισμούς και ακυρώσεις Covid-19 στον καθρέφτη;

Σύμφωνα με την τελευταία επιχειρηματική έκθεση του International Music Summit, τα εισιτήρια του φεστιβάλ πωλούνται επί του παρόντος στο 176% των επιπέδων του 2019. Αλλά αυτό δεν αντικατοπτρίζει πολλές εμπειρίες των υποστηρικτών σε όλο τον κόσμο. Η Marina Blake, μέλος της ομάδας πίσω από το Brainchild, πιστεύει ότι το οικοσύστημα του φεστιβάλ έχει αλλάξει λόγω πολλών ζητημάτων, ορισμένων προσωρινών—προβλημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας, ανθρώπων που δίνουν προτεραιότητα στο εξωτερικό—και ορισμένων πιο μακροπρόθεσμων, όπως το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων και οι αμοιβές καλλιτεχνών , και τον αντίκτυπο που έχει αυτό στις τιμές των εισιτηρίων, ενώ οι άνθρωποι υπομένουν μια κρίση κόστους ζωής.

«Μετά την αρχική έκρηξη μετά το lockdown, νομίζω ότι πολλοί υποστηρικτές πήγαν μεγάλοι για το 2022 – έχουν ξεκινήσει πολλές περισσότερες εκδηλώσεις και η περιορισμένη ζήτηση είναι σε μεγάλο βαθμό διαιρεμένη», είπε στο Resident Advisor.

Ο Μπλέικ περιγράφει μια τέλεια καταιγίδα: υποδομές σε αποσύνθεση, παγκόσμια κρίση εφοδιαστικής αλυσίδας, αυξανόμενος πληθωρισμός και κορεσμός γεγονότων. (Σύμφωνα με στοιχεία από το RA, υπάρχουν 66 τοις εκατό περισσότερα φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής το 2022 από ό,τι το 2019.) Αν και ορισμένα από αυτά τα ζητήματα είναι προσωρινά, κάτι μεγαλύτερο μπορεί να συμβαίνει.

Ως εκ τούτου, ακυρώσεις όπως το Brainchild δεν είναι ανωμαλίες. Τον Φεβρουάριο, το γαλλικό φεστιβάλ Monticule αναγκάστηκε να τραβήξει την πρίζα μετά την αίτηση πτώχευσης. Ο Pieter Jansen, ο μισός από την ομάδα πίσω από το μακροχρόνιο πάρτι Breakfast Club του Άμστερνταμ, είπε στην RA ότι αυτός και ο σύντροφός του αποφάσισαν να διοργανώσουν ένα φεστιβάλ Σαββατοκύριακου για πρώτη φορά μετά από περισσότερες από μια δεκαετία τρεξίματος. Μετά από μια αρχική αναταραχή, οι πωλήσεις εισιτηρίων έπεσαν κατακόρυφα.

«Οι προσδοκίες [μας] δεν ικανοποιήθηκαν, στην πραγματικότητα δεν ήταν καθόλου ακριβείς», είπε. “Οι άνθρωποι έχουν γίνει πολύ πιο προσεκτικοί πριν πάρουν την απόφαση να αγοράσουν εισιτήρια, παρόλο που είμαστε εδώ και 12 χρόνια. Σε αυτό το σημείο είναι δύσκολο να εμπιστευτείς τη “διαίσθησή” σου όταν πρόκειται να πάρεις αποφάσεις και να κάνεις ένα πρόγραμμα. μπορεί να αισθανόμαστε σχεδόν αδύνατο να σχεδιάσουμε το πάρτι μας χωρίς να διατρέχουμε τεράστιο κίνδυνο».

Ο Jansen έχει δει επίσης να προκύπτουν πρόσθετα υλικοτεχνικά ζητήματα όσον αφορά το προσωπικό. «Πολλοί άνθρωποι […] έχουν εγκαταλείψει τη βιομηχανία», είπε. «Αυτό σημαίνει ότι [ότι] η πολύτιμη γνώση χάνεται ενώ είναι δύσκολο να βρεις έμπειρους ανθρώπους με την ευρεία έννοια, από το μάρκετινγκ μέχρι το προσωπικό του μπαρ και της ασφάλειας».

Εξαιτίας αυτών των προβλημάτων, ο Jansen και η ομάδα του πήραν πρόσφατα τη δύσκολη απόφαση να επαναλάβουν το ντεμπούτο φεστιβάλ τους ως μια σειρά από πάρτι σε όλο το Άμστερνταμ.

Σε ορισμένα μέρη του κόσμου, το πρόβλημα είναι πιο οικείο: περιορισμοί Covid-19. Το Organik Festival της Ταϊβάν ελπίζει να συνεχιστεί το 2022, όταν τα πράγματα ανοίξουν ξανά. Ο δημοφιλής τοπικός DJ Diskonnected, ο οποίος βοηθά στη διοργάνωση του φεστιβάλ, πιστεύει ότι είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για έναν «κόσμο μετά τον Covid».

Στην Ταϊβάν, πρόσθεσε, “η μουσική σκηνή έχει υποστεί κάποιες θεμελιώδεις αλλαγές, με την αβεβαιότητα (στις κρατήσεις και εάν οι κρατήσεις μπορούν να λειτουργήσουν) ως ένα από τα βασικά ζητήματα. Επιπλέον, υπάρχει αρκετός αριθμός DJs και παραγωγών που επέλεξαν διαφορετικούς δρόμους σταδιοδρομίας .”

Είναι τελικά αυτή η αβεβαιότητα που επηρεάζει τις συνήθειες αγοράς εισιτηρίων του κοινού. Τα στοιχεία της ίδιας της RA δείχνουν ότι μέχρι στιγμής το 2022, το 46 τοις εκατό των ανθρώπων αγόρασαν εισιτήρια εντός 30 ημερών από το φεστιβάλ, από 36 τοις εκατό μεταξύ 2017 και 2019.

Ο Charlie Swinburn, μέλος του συνεργείου πίσω από το boutique φεστιβάλ του Ηνωμένου Βασιλείου Dusty Flyers’ Club, είπε ότι αυτή η καθυστερημένη αύξηση των πωλήσεων καθιστά «πολύ δύσκολο [για] τους προωθητές να προβλέψουν τη ζήτηση και τον προϋπολογισμό ανάλογα». Αυτό έχει καταστήσει έναν ήδη επισφαλή κλάδο – που απαιτεί από τους φορείς προώθησης να επωμίζονται το αρχικό κόστος – ακόμη πιο επισφαλής.

Και δεν είναι μόνο τα φεστιβάλ – οι βραδιές των κλαμπ είναι επίσης ταλαιπωρημένες. Ο Blake είπε ότι οι φίλοι του προωθητή στη βιομηχανία αναφέρουν συνεχώς κακές πωλήσεις και μερικές κενές πίστες χορού. «Κάθε προωθητής που γνωρίζω είναι αγχωμένος και εργάζεται εξαιρετικά σκληρά για τις πωλήσεις του», είπε.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα ασημένια φινιρίσματα, όπως η εστίαση σε μικρότερους, τοπικούς καλλιτέχνες ή η λήψη μέτρων για την εκ νέου σύλληψη της σχέσης μεταξύ του υποστηρικτή και του παίκτη. Νωρίτερα αυτό το μήνα, το Dusty Flyers’ Club έγραψε μια ασυνήθιστα ειλικρινή ανάρτηση στο Instagram, εξηγώντας ότι εάν δεν πουλήσουν αρκετά εισιτήρια τις επόμενες εβδομάδες, θα μπορούσε να οδηγήσει σε «δραστικές ενέργειες».

Μιλώντας στο RA, ο Swinburn πρόσθεσε: «Ως ένα μικρό, ανεξάρτητο φεστιβάλ χωρίς χρηματοδότηση και ως εκ τούτου εξαρτώμενοι πλήρως από τις πωλήσεις εισιτηρίων, απλά δεν μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά τους ανθρώπους να αγοράσουν εισιτήρια την τελευταία στιγμή, καθώς έχουμε οικονομικές δεσμεύσεις προς τους προμηθευτές. υποθέτω ότι στην πραγματικότητα απλώς το υπενθύμιζε στους ανθρώπους και ζητούσα λίγη βοήθεια».

Αυτό το είδος άμεσης αλληλεπίδρασης μπορεί να αντανακλά αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ανεξάρτητοι φορείς προώθησης εμπορεύονται τους εαυτούς τους στο μέλλον. Για τη Nathalia, μέλος της ομάδας πίσω από το φεστιβάλ περιβάλλοντος και ευεξίας Experiment Intrinsic, αυτό σημαίνει «να ενημερώνουμε περισσότερο το κοινό μας για τον ρόλο του στη συμμετοχή στις εκδηλώσεις μας, με μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με τις απαιτήσεις εκτέλεσης αυτού του έργου (ειδικά σε περίπτωση πανδημίας). καθώς και την έναρξη νέων κοινοτικών κινήτρων για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να οικοδομήσουμε τη βάση του κοινού μας, κάτι που έχει γίνει πιο δύσκολο τα τελευταία χρόνια για μικρά ανεξάρτητα έργα που βασίζονται σε συγκεκριμένους αριθμούς.

Ο ειλικρινής, ανοιχτός διάλογος μοιάζει πολύ μακριά από την τυπική σχέση υποστηρικτών-παικτών, η οποία βασίζεται στο ότι ο πρώτος προωθεί μια παρθένα, υπερβολική εκδοχή της εκδήλωσης ή του φεστιβάλ τους, συχνά μέσω βίντεο στο Instagram που έχουν υπερβολική παραγωγή.

«Αυτή είναι μια στιγμή για να προσπαθήσουμε να συνεργαστούμε όσο το δυνατόν περισσότερο για να μπορέσουμε να αντέξουμε και να επιβιώσουμε», είπε ο Jansen. «Είναι ένα θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί – σίγουρα χρειάζεται περισσότερη διαφάνεια».

Πέρυσι, η Brainchild δοκίμασε μια νέα προσέγγιση με τη διαφάνεια και την κοινότητα στον πυρήνα της. Το φεστιβάλ ξεκίνησε μια πολιτική «κάλυψης του πλήθους», όπου οι κάτοχοι εισιτηρίων δεσμεύονταν να δωρίσουν το ήμισυ της τιμής του εισιτηρίου τους, εάν το φεστιβάλ ακυρωνόταν λόγω περιορισμών για τον Covid-19 (μια DIY έκδοση της ασφάλισης Covid-19 πριν υπήρχε). Αν και το πείραμα στέφθηκε με επιτυχία, ο Μπλέικ παραμένει δύσπιστος σχετικά με τη βιωσιμότητα αυτών των ουτοπικών προσπαθειών που ηγούνται της κοινότητας.

«Ίσως πολύ μικρά και εθελοντικά πράγματα μπορούν να επιβιώσουν λόγω του μειωμένου συνολικού κόστους/κινδύνου τους, αλλά θα χρειαστούν μεγάλη αποφασιστικότητα και να αντέχουν τις δυσκολίες τους», είπε.

Ωστόσο, παραμένει αισιόδοξη. “Ελπίζω ειλικρινά ότι αυτή η περίοδος θα αποδειχθεί ότι είναι μια περίοδος ανασυγκρότησης και επανασχεδιασμού του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν αυτά τα γεγονότα, ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν λιγότερο επικίνδυνα, πιο δυναμικά από την κοινότητα μοντέλα. Αυτό θα εξετάσουμε.”

 

 

more info

https://ra.co/news/77248?